Kontron becomes a member of GICAT / Kontron devient membre du GICAT

Kontron, one of the world leaders in embedded computing technology for the defence, aerospace and rail industries, has become a member of GICAT, the French land and airland defence and security industry association. Kontron thereby reinforces its commitment to innovation and development in the defence industry

Toulon, France - November 20, 2023 - Kontron is proud to announce its membership of the Groupement des Industries de Défense et de Sécurité Terrestres et Aéroterrestres (GICAT), a decision that marks Kontron's strong commitment to the defence industry and reinforces its position as a key player in this strategic sector.

GICAT is recognized for its essential role in developing and promoting excellence and innovation within these critical sectors. By joining GICAT, Kontron commits itself to supporting these objectives and to actively contribute to the development of advanced solutions for the complex needs of land and air defence.

"Kontron shares GICAT's core values, including commitment to security, technological innovation and support for national industry," said Vincent Sallez, Sales Director at Kontron. "This collaboration demonstrates our commitment to providing state-of-the-art embedded solutions that meet the evolving needs of armed forces, thereby enhancing national sovereignty and security."

Further information on GICAT: https://www.gicat.com/

Kontron devient membre du GICAT

Kontron, l'un des leaders mondiaux dans la technologie des calculateurs embarqués pour les domaines de la Défense, de l’Aéronautique et du Ferroviaire, devient membre du GICAT, le groupement de référence dans la défense et la sécurité terrestre et aéroterrestre, et renforce ainsi son engagement dans l'innovation et le développement de l'industrie de la défense

Toulon, France –  le 20 Novembre, 2023 – Kontron est fier d’annoncer son adhésion au Groupement des Industries de Défense et de Sécurité Terrestres et Aéroterrestres (GICAT), une décision qui marque l’engagement solide de Kontron envers l’industrie de la défense et renforce sa position en tant qu'acteur clé dans ce secteur stratégique.

Le GICAT est reconnu pour son rôle essentiel dans le développement et la promotion de l’excellence et de l’innovation au sein de ces secteurs critiques. En intégrant le GICAT, Kontron s’engage à soutenir ces objectifs et à contribuer activement au développement de solutions avancées pour les besoins complexes de la défense terrestre et aéroterrestre.

“Kontron partage les valeurs fondamentales du GICAT, notamment l’engagement envers la sécurité, l’innovation technologique et le soutien à l’industrie nationale”, a déclaré Vincent Sallez, Directeur des Ventes de Kontron. “Cette collaboration témoigne de notre engagement à fournir des solutions embarquées de pointe qui répondent aux besoins évolutifs des forces armées, renforçant ainsi la souveraineté et la sécurité nationale".

Pour plus d’information sur le GICAT, veuillez consulter: https://www.gicat.com/

About Kontron

Kontron is a global leader in IoT/Embedded Computing Technology (ECT) and offers individual solutions in the areas of Internet of Things (IoT) and Industry 4.0 through a combined portfolio of hardware, software and services. With its standard and customized products based on highly reliable state-of-the-art technologies, Kontron provides secure and innovative applications for a wide variety of industries. As a result, customers benefit from accelerated time-to-market, lower total cost of ownership, extended product lifecycles and the best fully integrated applications. For more information, please visit: www.kontron.com

A propos de Kontron

Kontron est un leader mondial de la technologie de l’Informatique embarquée et propose des solutions personnalisées dans les domaines de l'Internet des objets (IoT) et de l'industrie 4.0 à travers une gamme complète de matériels, de logiciels et de services. Grâce à des produits standards et des solutions sur-mesure reposant sur des technologies avancées hautement fiables, Kontron propose des applications sécurisées et innovantes pour une multitude d’industries. Les clients bénéficient d’une accélération du délai de mise sur le marché, d'une réduction du coût total de possession, d’une durée de vie des produits prolongée et d’applications totalement intégrées.

Pour plus d'informations, veuillez consulter : www.kontron.com

Follow Kontron:
· Kontron on Twitter
· Kontron on LinkedIn
· News about Kontron can also be found in the official Kontron blog

Media Contact:

Alexandra Kentros
Kontron AG - Communications
group-pr@kontron.com

All rights reserved. Kontron is a trademark or registered trademark of Kontron Europe GmbH. All other brand or product names are trademarks or registered trademarks or copyrights by their respective owners and are recognized. All data is for information purposes only and not guaranteed for legal purposes. Subject to change without notice. Information in this press release has been carefully checked and is believed to be accurate; however, no responsibility is assumed for inaccuracies.

back all news

Stay connected

Contact Sales 1-888-294-4558 / 858-623-3094 Contact Sales Support 888-835-6676 / +1 450-437-5682 Contact Support
More Contact Options